Heb jij als ondernemer ook 1001 ideeën, deadlines, verplichtingen en andere werkzaamheden waarbij geen enkele planning goed lijkt te werken? Heb jij in januari een nieuwe planning gemaakt maar ren je toch weer achter jouw agenda aan? Wat is het voor jou dat jouw planningen niet (goed) werken? Is het een kwestie van discipline, het vinden van de juiste planningsmethode of is het wat anders?
Veel mensen focussen met het maken van planningen alleen op het praktische deel zoals de soort werkzaamheden, wanneer je eraan wilt werken en wanneer het af moet zijn. Hierbij wordt vaak de allerbelangrijkste factor over het hoofd gezien of zelfs genegeerd. Ik heb het hier natuurlijk over…
jou
Wat zijn bijvoorbeeld jouw afleidingen? Hoelang kan jij je op een taak focussen? Wanneer ben jij het meest productief? Houd jij hier rekening mee met het maken van jouw planning?
Daarom mijn vraag aan jou: hoe goed ken jij jouw werkende zelf?
Om je alvast op weg te helpen…
- Wat zijn jouw afleidingen in het werk?
- Wat is jouw werkritme waarin je het beste functioneert?
Wanneer ben jij het meest productief (ochtend, middag, direct na ontbijt, etc.)?
Bij welke werkzaamheden functioneer jij het best, heb jij de beste focus?
Wanneer heb jij jouw werk dip?- Wat heb jij nodig om goed aan het werk te kunnen?
Vanaf nu krijg je verschillende praktische tips over het maken van een gezonde en haalbare planning. Hierbij wordt vooral gericht op een stuk bewustwording, want hoe goed ken jij jouw werkende zelf?